Ο Παιδαγωγός διδάσκει στο παιδί στρατηγικές µάθησης χρησιµοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, αξιοποιώντας δηµιουργικά τις δυνατότητες του κάθε παιδιού µέσα από παιγνιώδεις βιωµατικές δραστηριότητες, βοηθώντας το παιδί να οργανώνει το χώρο και το χρόνο του ποιοτικά, συµβάλλοντας στην βελτίωση της αυτοεκτίµησής του.
Στο πλαίσιο της µάθησης µέσω της ψυχαγωγίας εφαρµόζουµε δραστηριότητες της πρακτικής ζωής, όπως φροντίδα του σώµατος, που οδηγεί το παιδί στην αυτοπαρατήρηση και την γνωριµία µε το σώµα του, φροντίδα ζώων και φυτών, δραστηριότητες ευγένειας (π.χ. χαιρετισµός), συζητήσεις, όπου το παιδί µαθαίνει να ρωτά και να απαντά, δραστηριότητες φυσικής και ψυχοκινητικής αγωγής, εικαστικές δραστηριότητες κ.λ.π.
Για την διδασκαλία αυτών των δραστηριοτήτων έχει δηµιουργηθεί κατάλληλο υλικό δηλαδή παιχνίδια και αντικείµενα που υπάρχουν στο περιβάλλον του παιδιού, παιχνίδια κατάλληλα για την ανάπτυξη των αισθήσεων, παιχνίδια λογικο- µαθηµατικών δραστηριοτήτων, παιχνίδια αντίληψης του χώρου, εξειδικευµένα εκπαιδευτικά υλικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια.
Ανάλογα µε το περιεχόµενο του παιχνιδιού, βελτιώνεται ο συντονισµός του σώµατος, η ισορροπία, η λεπτή κίνηση, ο προσανατολισµός, η οπτική και ακουστι- κή αντίληψη, η συγκέντρωση, η µνήµη, η κριτική σκέψη, η αυτοεκτίµηση, η αυτενέργεια και η κοινωνικοποίηση.